Kuigi Leedu rõivamüüja Apranga möödunud kvartali tulemused olid rahuldavad, olen muutunud ettevõtte suhtes skeptiliseks.
- Apranga kauplustest leiab ka Zara brändi rõivaid. Foto: Bloomberg
Siiani on mu tuju üleval hoidnud igakevadised dividendid, kuid firma tulevik paistab ähmane. On oht, et ühel hetkel muutub stabiilsus stagnatsiooniks.
Kasumlikkus langeb
Apranga neljanda kvartali tulemused olid positiivsed – käive kasvas aastaga üle 10% ning puhaskasum tegi samal ajal pea 18%-lise hüppe. Aasta kokkuvõttes ületas käibekasv samuti 8%, kuid kasum kukkus ligi 7%.
Olen juba varem märkinud, et Apranga puhul pean
eelkõige silmas tegevuskulusid ja seda, kuivõrd vastavad analüütikute ootustele brutorentaablus ja käibekasv. Sel korral jäid LHV analüütikud Leedu rõivamüüja neljanda kvartali tulemustega rahule. Nii käive kui ka kasum ületasid prognoosi mõne protsendiga.
Ettevõtte brutorentaablus näitab aga viimastel aastatel siiski langustrendi ning ka tegevuskulud kasvasid mullu aastaga 9%. Samuti jäi firma käibekasv väiksemaks, kui juhtkond oli algselt prognoosinud. Kasumlikkuse languses süüdistati taas kehva ilma ja Valgevene ning Vene turistide vähenemist.
Kasvuperspektiiv küsitav
Positiivse külje pealt on hea näha, et ettevõte tegeleb oma rõivakettide arendamisega. Viimastel aastatel on keskendutud äri- ja luksusriiete ning jalanõude kettidele ning see kajastub ka käibekasvus. Igal aastal lisandub ka uusi poode ja vastavalt turuolukorrale tehakse vanu ümber. Mullu avati kokku 16 uut kauplust, rekonstrueeriti 9 ja suleti 8. Kõige enam kasvasid kaubanduspinnad Eestis, kus ruumi laienemiseks justkui veel jaguks. Küsitav on aga see, kas Eesti tarbija tahab ja saab rohkem raha riietele-jalanõudele kulutada. Siinsel turul on ka konkurents kiirmoe kettide vahel küllaltki tihe.
Aktsia kriibib hinge
Apranga aktsiate osakaal moodustab mu portfellist veidi üle 6%. Kuna soetasin viimati neid aktsiaid 2012. aasta mais, siis olen investeeringuga kenasti plussis. Lisaks rõõmustavad mind ka igal aastal küllaltki kopsakad
dividendid.
Siiski ei saa rahul olla rõivamüüja aktsia liikumisega viimasel paaril aastal. Sel aastal on Apranga aktsia hind Vilniuse börsil langenud 0,8%. Möödunud aasta kokkuvõttes jäi see samuti 1,5%ga miinusesse. Seda hoolimata asjaolust, et ettevõte on tasapisi laienenud ning käive on pea igal kuul kasvanud. Tõenäoliselt valmistab investoritele muret kasum ja efektiivsus, mis ei taha paraneda. Silmapiiril ei terenda märke, mis annaksid lootust kasvu elavnemisele.
Nüüd, mil kõigi mu portfellis olevate ettevõtete mullused tulemused on teada, kavatsen oma investeeringud kriitilise pilguga üle vaadata. Apranga on üks neist aktsiatest, mille suhtes muutun üha pessimistlikumaks. Varem või hiljem tuleb jõuda selgusele, kas lisaks stabiilsusele on ettevõttel ka midagi enamat pakkuda.
- Apranga aktsia Foto: Äripäev
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.